Kod | PD-AiZD |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Nauk Humanistycznych |
Kierunek studiów | Podyplomowe Studia z Archiwistyki i Zarządzania Dokumentami |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Czas trwania | 2 semestry |
Adres komisji rekrutacyjnej | Wydział Nauk Humanistycznych, Instytut Historii ul. Żytnia 39 , pok. 2.18 tel. 25 643 18 47, historia@uws.edu.pl |
Godziny otwarcia sekretariatu | poniedziałek-piątek w godzinach od 9:00 do 15:00 |
Adres WWW | https://ih.uws.edu.pl/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Opis studiów
Podyplomowe Studia z Archiwistyki i Zarządzania Dokumentami przeznaczone są dla absolwentów studiów wyższych I lub II stopnia lub jednolitych magisterskich, zainteresowanych uzyskaniem wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania zawodu archiwisty oraz przygotowujących do pracy na stanowiskach biurowych w urzędach administracji oraz w innych instytucjach sektora publicznego i prywatnego przetwarzających informacje i zarządzających jej zapisami.
Uzyskane kwalifikacje
- przygotowanie do pracy biurowej w instytucjach państwowych, samorządowych i prywatnych wszystkich szczebli oraz sprawowania funkcji archiwisty w archiwach wszystkich typów i składnicach akt;
- zarządzanie kancelarią współczesną i wykonywanie zadań koordynatora czynności kancelaryjnych;
- zasady obsługi sekretariatu z uzyskaniem wiedzy na temat zasad obiegu dokumentacji, gromadzenia, opracowania, przechowywania i udostępniania dokumentów tradycyjnych i elektronicznych;
- nabycie umiejętności porządkowania i selekcji dokumentacji;
- nabycie umiejętności wyszukiwania, oceniania, selekcjonowania, przetwarzania, brakowania i udostępniania informacji.
Czas trwania w semestrach oraz ilość godzin ogółem
2 semestry, ogółem 210 godzin.
Program studiów
Semestr I
- Archiwoznawstwo
- Metodyka archiwalna
- Kancelaria współczesna
- Podstawy prawne działalności archiwalnej
- Historia ustroju administracyjnego
- Seminarium dyplomowe
Semestr II
- Archiwum bieżące
- Dzieje form kancelaryjnych
- Elektroniczne zarządzanie dokumentacją
- Popularyzacja zasobu i edukacja archiwalna
- Profilaktyka i podstawy konserwacji dokumentów
- Selekcja archiwalna i kształtowanie zasobu archiwalnego
- Seminarium dyplomowe
Organizacja studiów
Zajęcia odbywają się zasadniczo, co dwa-trzy tygodnie w formie dwudniowych sesji, w soboty i niedziele (w godz. 9.00 do 19.00).
Wymagane dokumenty
Słuchaczami studiów podyplomowych mogą być osoby posiadające dyplom ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź dyplom ukończenia jednolitych studiów magisterskich. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia składają:
- podanie o przyjęcie na studia wygenerowane z systemu IRK,
- oświadczenie o zapoznaniu się z opłatami oraz zasadami ich wnoszenia,
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego, drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich (oryginał lub odpis dokumentu do wglądu).
Kandydat składając dokumenty jest zobowiązany do potwierdzenia swojej tożsamości i okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość kandydata na studia podyplomowe (oryginał dokumentu do wglądu).
Przyjmowanie dokumentów odbywa się w Sekretariacie Instytut Historii ul. Żytnia 39, pokój 2.18 w godzinach 9.00-15.00.