REJESTRACJA W SYSTEMIE IRK
Kandydat:
- wybiera opcję UTWÓRZ KONTO, a następnie zapoznaje się z zawartymi informacjami i wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych poprzez wybór przycisku KONTYNUUJ. Wybór przycisku REZYGNUJĘ uniemożliwi rejestrację w systemie;
- zakłada osobiste konto rejestracyjne. Konto jest jedynym źródłem przekazywania kandydatowi informacji. Oznacza to, że wiadomości tam umieszczone uznaje się za dostarczone i wiążące;
- wpisuje swoje hasło dostępu. Jest to bardzo ważny moment rekrutacji – hasło należy zachować do późniejszego wykorzystania w kolejnych etapach procesu rekrutacji. Jest ono jedyną formą autoryzacji użytkownika systemu, w związku z tym nie wolno udostępniać go osobom trzecim. UwS nie ponosi odpowiedzialności za skutki udostępnienia tego hasła, w szczególności za zmiany zapisów autoryzowane tym hasłem;
- wypełnia i zatwierdza formularz danych osobowych zgodnie z opisem;
- zapisuje się na wybrany przez siebie kierunek studiów;
- wnosi opłatę rekrutacyjną w wysokości obliczonej przez system IRK na podstawie dokonanych zapisów. UWAGA - opłata rekrutacyjna musi być dokonana z odpowiednim wyprzedzeniem w celu zaksięgowania jej na koncie UwS.
Rejestrację internetową uznaje się za wiążącą po wprowadzeniu przez kandydata wszystkich niezbędnych danych, wyborze kierunku studiów, wniesieniu opłaty rekrutacyjnej oraz uzyskaniu przez uczelnię potwierdzenia bankowego o wpływie tej opłaty na konto UwS. Wszelkie konsekwencje związane z błędnym wypełnieniem pól formularzy internetowych, ich niewypełnieniem lub podaniem informacji nieprawdziwych ponosi kandydat.
WYMAGANE DOKUMENTY
- na studia pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie – oryginał świadectwa maturalnego celem sporządzenia kopii i poświadczenia jej za zgodność z oryginałem;
- na studia drugiego stopnia - dyplom ukończenia studiów wyższych oraz suplement lub indeks w przypadku kandydatów gdzie zachodzi konieczność rozstrzygnięcia, czy ukończony przez kandydata kierunek studiów jest kierunkiem pokrewnym - celem sporządzenia kopii i poświadczenia jej przez uczelnię za zgodność z oryginałem;
- poświadczenie w formie legalizacji lub apostille, jeżeli dokument został wydany przez instytucję działającą w systemie edukacji państwa będącego stroną Konwencji Haskiej z dnia 5 października 1961 r. znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych;
- w przypadku świadectwa maturalnego lub dyplomu wydanego w kraju, z którym Polska nie zawarła umowy o wzajemnym uznawaniu dokumentów o wykształceniu oraz w przypadku dokumentu z kraju, z którym Polska zawarła ww. umowę, ale dokument ten nie jest nią objęty, cudzoziemiec składa zaświadczenie o nostryfikacji albo decyzję administracyjną wydaną przez właściwego kuratora oświaty potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia.
- zaświadczenie potwierdzające, iż złożone świadectwo maturalne lub dyplom ukończenia studiów wyższych uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia wyższe lub kontynuowania kształcenia w każdym typie szkoły wyższej w systemie edukacji, w którym działa instytucja wydająca dokument. Zaświadczenie to może być wydane przez szkołę lub instytucję edukacyjną, w której odbywała się nauka albo przez władze oświatowe państwa na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo/dyplom;
- dokumentu przedstawiającego skalę ocen, jeśli nie jest ona wskazana na świadectwie maturalnym albo dyplomie ukończenia studiów wyższych, potwierdzonego przez:
- szkołę średnią, którą ukończył kandydat – w przypadku osób ubiegających się o przyjęcia na studia pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie;
- uczelnię, którą ukończył kandydat – w przypadku osób ubiegających się o przyjęcie na studia drugiego stopnia.
- podanie o przyjęcie na studia – ankieta osobowa kandydata, zawierające zdjęcie kandydata zgodne z wymaganiami stosowanymi dla fotografii do dowodów osobistych, wydrukowane z osobistego konta rejestracyjnego kandydata (Uwaga: status zdjęcia „Czekające na akceptację” nie ma wpływu na możliwość wydruku podania);
- podanie o wydanie elektronicznej legitymacji studenckiej, wydrukowane po wprowadzeniu przez cudzoziemca na osobiste konto rejestracyjne swojej fotografii;
- oświadczenie o zapoznaniu się z wysokością opłat za usługi edukacyjne na wybranym kierunku studiów (wydruk z systemu IRK)
- potwierdzenie wniesienia opłaty rekrutacyjnej;
- zgodę rodziców/opiekunów prawnych na podjęcie studiów, w przypadku osoby niepełnoletniej;
- oświadczenie o posiadaniu polskiego pochodzenia, w przypadku kandydatów pochodzenia polskiego;
- potwierdzenie znajomość języka angielskiego poprzez:
- dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego wymieniony w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 141) na poziomie min. B2 w rozumieniu Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego lub
- świadectwo, dyplom lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkoły ponadpodstawowej lub uczelni wyższej, w której zajęcia były prowadzone w języku angielskim lub
- dokument uzyskany w procesie rekrutacji, potwierdzający przygotowanie oraz stopień znajomości języka angielskiego, który pozwala na podjęcie studiów, uzyskany na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej z języka angielskiego, do której kandydat zobligowany jest przystąpić w terminie określonym w terminarzu rekrutacji.
W przypadku kandydatów na studia drugiego stopnia, przystępujących do rozmowy kwalifikacyjnej, z tytułu ukończonego kierunku studiów, jako dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego rozumie się pozytywny wynik (minimum ocenę dostateczną) z rozmowy kwalifikacyjnej.
- cudzoziemiec ubiegający się o przyjęcie na studia powinien okazać do wglądu:
- paszport lub inny dokument na podstawie którego można dokonać potwierdzenia tożsamości;
- dokument potwierdzający legalizację pobytu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
UWAGA! Wszystkie dokumenty wydane za granicą muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego, wpisanego na listę tłumaczy przysięgłych, prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości albo sporządzone lub poświadczone przez właściwego konsula RP.
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA STUDIA
Lp. |
Kierunek studiów |
Rok studiów |
Wysokość opłaty w zł za jeden semestr |
1 |
2 |
3 |
4 |
studia pierwszego stopnia |
|||
1. |
Biology |
I |
17.000 |
2. |
Information Security |
I |
16.500 |
3. |
Logistics |
I |
20.200 |
studia drugiego stopnia |
|||
4. |
Mathematics |
I |
9.700 |
5. |
Management |
I |
14.200 |
6. |
National Security |
I |
10.800 |
TERMINARZ REKRUTACJI
|
|
I etap |
II etap |
1. |
Rejestracja elektroniczna w IRK 1): |
24.05.-12.07.2024 |
15.07-13.09.2024 |
2. |
Ostatni dzień wniesienia opłaty rekrutacyjnej: |
12.07.2024 |
13.09.2024 |
3.
|
Składanie dokumentów (dotyczy również dokumentów przesyłanych pocztą): |
03.06.-12.07.2024 |
15.07.-13.09.2024 |
4. |
Rozmowa kwalifikacyjna dla kandydatów: 2) |
31.07.2024 godz. 12.00 |
20.09.2024 godz. 12.00 |
5. |
Ogłoszenie wyników - list osób spełniających warunek do wpisania na listę studentów i list osób nieprzyjętych na studia: |
30.08.2024 |
27.09.2024 |
1) w celu wstępnej weryfikacji kandydat na studia prowadzone w języku angielskim przesyła skany (w języku angielskim lub polskim):
- świadectwa maturalnego albo dyplomu ukończenia studiów wyższych (z legalizacją lub apostille) z dopiskiem lub jako oddzielny dokument, że świadectwo/dyplom uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia albo kontynuowania kształcenia w każdym typie szkoły wyższej w kraju, w którym wydano świadectwo/dyplom. Zaświadczenie to może być wydane przez uczelnię/instytucję edukacyjną, w której odbywała się nauka albo przez władze oświatowe państwa na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom;
- suplementu lub indeksu;
- certyfikatu poświadczającego znajomość języka angielskiego.
2) rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim. Dotyczy kandydatów o których mowa w § 6 ust. 2 pkt.3 lub w § 21 ust. 1 Uchwały Senatu Nr 164/2023 z dnia 21 czerwca 2023 r.
MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Dokumenty przyjmowane są w Dziale Organizacji Studiów, Siedlce, ul. Konarskiego 2 pokój 4.
Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 14:00.
AKTY PRAWNE
- Zarządzenie Rektora Nr 47 z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie opłat za świadczone przez UwS usługi edukacyjne na studiach prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2024/2025
- Zarządzenie Rektora Nr 37 z dnia 29 kwietnia 2024 r. w sprawie podejmowania i odbywania studiów, studiów podyplomowych oraz innych form kształcenia w UwS przez cudzoziemców
- Zarządzenie Rektora Nr 51 z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie ustalenia liczby miejsc na poszczególnych kierunkach studiów stacjonarnych prowadzonych w języku angielskim w roku akademickim 2024/2025
- Uchwała Senatu Nr 164 z dnia 21 czerwca 2023 r. w sprawie ustalenia warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji dla poszczególnych kierunków studiów prowadzonych w roku akademickim 2024/2025