Zarządzanie, studia stacjonarne II stopnia
W mocy od: 8 maja 2024
Zasady kwalifikacji
Zasady kwalifikacji
O przyjęcie na studia drugiego stopnia może ubiegać się osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów. Podstawą rekrutacji jest:
- ocena z dyplomu - dla absolwenta tego samego lub pokrewnego kierunku studiów,
albo
- ocena z rozmowy kwalifikacyjnej obejmującej zakres przedmiotów kierunkowych właściwych dla studiów pierwszego stopnia kierunku zarządzanie - w przypadku kandydata posiadającego dyplom ukończenia studiów na innym kierunku.
W postępowaniu kwalifikacyjnym stosuje się następującą skalę ocen: bardzo dobra, dobra plus, dobra, dostateczna plus, dostateczna, niedostateczna.
Kandydat, który otrzymał ocenę niedostateczną z rozmowy kwalifikacyjnej nie może zostać przyjęty na studia.
Osoby, które z tytułu ukończonych studiów mają wątpliwości co do zasad rekrutacji którymi będą objęte, proszone są o kontakt z Działem Organizacji Studiów, tel. 25/643 19 21, 643 19 24.
Miejsce ogłoszenia wyników
Wyniki rekrutacji będą dostępne w systemie IRK, na koncie każdego zarejestrowanego kandydata.
Wymagane dokumenty
Kandydat po dokonaniu rejestracji w systemie IRK zobowiązany jest do złożenia (w formie papierowej), kompletu wymaganych dokumentów.
Niespełnienie tego warunku oznacza rezygnację z ubiegania się o przyjęcie na studia - mimo, iż kandydat dokonał ważnej rejestracji i wniósł wymaganą opłatę rekrutacyjną.
Dokumenty przyjmowane są w Centralnym Punkcie Obsługi Kandydata, w terminach określonych na stronie startowej programu IRK.
Wykaz wymaganych dokumentów można pobrać tutaj.
Przykładowe zagadnienia na rozmowę kwalifikacyjną
- Zarządzanie – jego istota, cele oraz funkcje
- Proces decyzyjny w organizacji oraz techniki jego wspomagania
- Organizacja i funkcje organizacji. Kultura organizacyjna
- Kapitał intelektualny organizacji
- Istota i funkcjonowanie mechanizmu rynkowego
- Teoria wyboru konsumenta
- Rynek finansowy i jego uczestnicy
- System bankowy i jego struktura
- Przedsiębiorstwo i przedsiębiorczość. Formy organizacyjno–prawne prowadzenia działalności gospodarczej
- Uwarunkowania zachowań organizacyjnych. Czynniki kształtujące zachowania jednostek i grup w organizacji
- Zjawisko konfliktu w organizacji, jego uwarunkowania i następstwa
- Determinanty zarządzania zasobami ludzkimi
- Systemy motywacyjne we współczesnych organizacjach
- Korzyści wdrożenia systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwie
- Systemy informatyczne wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwem
- Rola Internetu we współczesnym przedsiębiorstwie
- Kompozycja instrumentów w marketingu-mix
- Istota marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem
- Analiza otoczenia marketingowego
- Rola i zadania Systemu Informacji Marketingowej oraz badań marketingowych
- Wynik finansowy i jego elementy
- Cele i uwarunkowania decyzji finansowych w przedsiębiorstwie. Koncepcja VBM
- Proces finansowania przedsiębiorstwa. Źródła finansowania i kształtowanie struktury kapitału
- Polityka regionalna – cele, zadania, instrumenty
- Zarządzanie wiedzą a efektywność funkcjonowania organizacji
- System i struktura finansów publicznych
- Dochody i wydatki publiczne. Równowaga budżetowa
- Zadania i cele logistyki w obszarach funkcjonalnych przedsiębiorstwa